Zadania realizowane przez pedagoga szkolnego

ZadanieFormy realizacji
Praca z uczniem
  1. Indywidualne rozmowy dotyczące problemów dziecka
    w szkole, sytuacji w domu rodzinnym itp.
  2. Prowadzenie indywidualnych zajęć wychowawczych
    z uczniami zachowującymi się niewłaściwie na terenie placówki.
  3. Przeprowadzanie ankiet diagnozujących stosunek uczniów
    do używek, poziom bezpieczeństwa w szkole, stopień nasilenia konfliktów klasowych, samoocenę ucznia itp.
  4. Włączanie uczniów do uczestnictwa w akcjach o charakterze wychowawczym np. zbiórki odzieży, środków czystości itp., dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji.
  5. Przygotowywanie uczniów do konkursów.
  6. Prowadzenie programów profilaktycznych.
Współpraca
z wychowawcami klas
  1. Indywidualne rozmowy na temat uczniów- wymiana informacji.
  2. Udostępnianie opinii i orzeczeń nauczycielom, którzy mają kontakt z uczniem wymagającym pracy z zastosowaniem specjalnych metod i środków.
  3. Rozmowy z uczniami i rodzicami na prośbę wychowawców.
  4. Tworzenie programów profilaktycznych.
  5. Prowadzenie lekcji wychowawczych.
Praca z rodzicami
  1. Indywidualne rozmowy- rozwiązywanie problemów.
  2. Dyżur podczas Dni Otwartych Szkoły.
  3. Prowadzenie pogadanek wychowawczych.
Współpraca z instytucjami
  1. Współpraca z Policją (dzielnicowym oraz funkcjonariuszami Wydziału ds. Nieletnich) – udzielanie i wymiana informacji
    na temat uczniów wykazujących tendencję do zachowań agresywnych i o charakterze przestępczym, organizowanie spotkań funkcjonariuszy z młodzieżą. Współpraca ze Strażą Miejską-wymiana informacji na temat uczniów, organizowanie spotkań z rodzicami i uczniami.
  2. Współpraca z Miejskim Centrum Pomocy Rodzinie - problem dofinansowania obiadów dla uczniów będących w trudnej sytuacji, utrzymywanie stałych kontaktów z pracownikami socjalnymi.
  3. Współpraca z wychowawcami z Domu Dziecka oraz Pogotowia Opiekuńczego – wymiana informacji, wspólne rozwiązywanie problemów.
  4. Współpraca z pedagogami i psychologami z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej – wymiana informacji
    na temat uczniów mających orzeczenie lub opinię, organizowanie wizyt specjalistów z poradni w szkole.
  5. Utrzymywanie kontaktów z pracownikami Sądu Rodzinnego. Współpraca z kuratorami zawodowymi i społecznymi sprawującymi nadzór nad uczniami i ich rodzinami.